2010. május 30., vasárnap

Zulutrade

Talán kissé túloztam a hedge fund-al :) Azért is írtam, hogy "próba" "alap". Szóval ez egy kísérlet egyelőre a részemről. Sok ismerős, barát megkeresett már az évek során, hogy kezeljem a pénzüket, de eddig elhárítottam ezeket a kéréseket. Főként azért, mert kialakult egy kereskedési stílusom, ami nekem megfelel, de sokaknak valószínűleg nem. Tehát, ha ugyanúgy kezelném mások pénzét, mint a sajátomat, akkor sokan gutaütést kapnának valőszínüleg. Itt arra gondolok, hogy én elég nagy (open=nyitott poziciókkal) drawdown-t (mi erre a jó magyar szó? tőkeveszteség?) is elviselek (tehát nagyobb kockázatot) a nagyobb haszon reményében. Ez mondjuk 30-40% is lehet. Van annyi tapasztalatom és önbizalmam, hogy tudjam ez visszajön előbb-utóbb, de egy tőzsdéhez nem értő embernek ezt nyilván nehéz elviselnie. Én is megijednék, ha odaadnám valakinek a pénzem és a következő havi elszámolás -20% mutatna. Nade most megróbálok kicsit másképp kereskedni, tehát a legfontosabb szempont a lehető legkisebb drawdown (továbbiakban DD) lesz.
Szignálszolgálatatás: Sok ilyen van. Elő lehet fizetni, kapja az ember a jeleket és próbálja lemásolni több-kevesebb sikerrel.
Hedge fund: Befizeti az ember a pénzét bizván az alapkezelőben, aki kereskedik helyette megfelelő jutalékért.
Zulutrade: Ez ez egy kicsit a kettő között van. Annyiban több egy sima szignálszolgáltatásnál, hogy a rendszer itt automatikusan leköveti a szignálokat, nem kell a befektetőknek maguknak kereskedni. Nem teljesen tökéletes a dolog, mert van azért kis késés a szignál és az éles teljesülés között, de többé-kevésbé azonos eredményt kapunk, mint az eredeti szignálnál.
Szóval én is kipróbáltam a zulut, mert gondoltam milyen lehet mondjuk szabadság/nyaralás alatt is pénzt keresni, amikor nem akarok a piaccal foglalkozni. De persze az ottani szignálok nagy része hosszabb távon szerintem használhatatlan (=idővel elbukja a tőkénket). Viszont kipróbáltam, hogy tudok-e úgy kereskedni, ahogy én szeretném, hogy kereskedjenek a pénzemmel. Eddig, úgy tűnik, sikerült.

Egyelőre ennyit bevezetésként. Még sokmindent szeretnék ezzel kapcsolatban leírni (miért, hogyan, útmutató), amit a következő hónapban meg is fogok tenni, ahogy időm engedi.

Ha valaki veszi a bátorságot és kipróbálja: első 1-2 hónapban mindenképpen csak kockázatmentes virtuális demószámlán tegye!! (Mivel neki is új még és nekem is.) És utána is csak viszonylag kis összeggel szabad belekezdeni.
Sok pénzt én csak hiteles többéves trackrecorddal rendelkezőre bíznék. És nekem egyelőre ilyenem nincs. Remélem továbbra is szép lesz a teljesítmény, de mivel ez nekem is új dolog, ezért semmit se lehet kizárni (még a teljes tőkevesztést sem, főleg ugye a nagy tőkeáttételű forex piacon).

Összehoztam egy kis listát az általam jobbnak (kipróbálni érdemes) tartott szignálokból (bal oldalon). És ez az én kezdő "alapom": SLowRisk.

Modellportfolió:
Kezdő összeg: 1000 usd
Kereskedési egység: 2 microlot (0.02 lot)
Eddigi élettartam: 5 hét
Maximális DD a kezdeti tőkéhez viszonyitva: -10.1% (101 usd)
Hozam (nem évesített): +36.6% (ezt mutatja a zulu is a %ROI rovatban)

9 megjegyzés:

  1. Kedves Időjós!

    Kérdezném, hogy a gépnek mindig bekapcsolva kell lennie, ha összekötöm a számlámat a zulutradvel, hogy kövesse a Slowrisk alapodat?
    Vagy pediglen ez teljesen magától kikapcsolt gép mellet is dolgozik?

    Válaszod előre is köszi

    Üdv:
    Kratya

    VálaszTörlés
  2. Teljesen magától müködik. A melót a zulu szervere végzi, nem a te géped. Majd irok egy kis ismertetőt...

    VálaszTörlés
  3. Kedves Időjós!

    Köszi a gyors válaszod!
    ez roppant jól hangzik :-)
    Már várom nagyon az ismertetőt!

    Köszönettel
    Üdv:
    Kratya

    VálaszTörlés
  4. Addigis ajánlom figyelmedbe a GYIK-ot:
    http://idojoska.zulutrade.com/FAQ.aspx
    A magyar nyelvre a jobb felső sarokban lehet váltani.

    VálaszTörlés
  5. Már megy a demó
    és micro lottal ráengedek élest is azt híszem, ha a demo szépen muzsikál

    VálaszTörlés
  6. Melyik platformot érdemes használni?
    Nyilván eltérő spreadek,megbízhatóság stb.?

    VálaszTörlés
  7. Legyetek kis türelemmel. Fogok irni ezekről is, de tényleg nem véletlenül ajánlom, hogy előszőr demó

    VálaszTörlés
  8. egyértelmű :-)
    köszi előre is!!!! :-)

    VálaszTörlés