2009. augusztus 10., hétfő

Pozició

Mai produkció:
Hétvégén megnéztem a tőzsdei naptárat: szerda FED ülés. Hát ezt előbb kellett volna észrevenni.
Van egy olyan megfigyelésem, hogy FED előtt általában emelkedik az USA piac. Ugyan nem valószínű, hogy most bármi váratlant lépnek, mondanak...viszont elég, hogy várakozások mindig vannak, ilyenkor visszafogják magukat, nagy eladások nem lesznek előtte.
Ez alapján nyugodtan longolhattam volna már pénteken.

Másrészt viszont így _utólag_ ez a short amúgy sem volt túl bölcs dolog. Én alapvetően trendkövető trader vagyok, trendfordulásra pedig semmiféle jel nem volt. Néha persze felülkerekedik az emberi gyarlóságom és kicsit megszegem saját szabályaim. Ez a tetőkereséses short ilyesmi volt. Néha bejön, akkor nagyon királynak érzi magát az ember (hűha, a tetején adtam el). Többnyire viszont nem, és ez sokba kerül.
Buxban 18300-400 között fordultam longba ismét. 17900 korüli shortjaim voltak, így kihagytam kb 2*450=900p profitot. Az nem kevés, de sose késő váltani ha erős a trend. A mai napon belüli bux grafikon elég tipikus ebben a rallyban. Elején fel, fent konszolidáció, erre sokan shortolnak mondván nem megy tovább, eztán a végén giga short kirázás (néha előtte leszúrás támaszig)...és persze a végét felkötik. Ha az elején az emelkedés a szivatás, arra már legtöbbször délelőtt komolyabb beleadás jön, hát ma nem jött...úgyhogy borítékolható volt a nap végi SQ (short kirázás).

Nem szoktam célárat meghatározni, most is csak annyi észrevétel, hogy OTP-ben a következő komoly ellenállás a 6000, buxnál 19500 és tekintve az OTP indexsúlyát ez a kettő most egybeeshet.

DAX, DOW-t is longba fordítottam a délelőtti kis esésben. Elég szabályosan mozognak ezek az indexek, új csúcs után támasz visszatesztekkel (9300,5400 /-10p) megvoltak a korrekciók, holnap tovább fel? Úgy tűnt nap közben mégis húzza le őket az EURUSD, de aztán a végét szokás szerint megvették.

EURHUF shortot tartom még, bár nem értem ma miért gyengült a forint, talán a lett leminősítés miatt? Na mind1, majdcsak elmúlik...280 alatt nem aggódok miatta.

EURUSD,GBPUSD folytatta lefele, tartom. Holnap talán kis fel.

Volt egy kis DT, gbpjpy short 161.9-ről, longba fordítottam 159.9-en.

Olaj eddig jól trédelhető volt, most viszont a részvényrally erősítené, az USD erősődés gyengítené. Nem is ment ma sehova, még nem dőlt el melyik hatás lesz az erősebb..az is lehet hogy erős rángatózás közepette nem fog menni sehova.

Kis érdekesség:
Ma volt a tv-ben a Brókerarcok c. film, és mai hír:
Vagyonokat vesztettek a kiemelt ügyfelek
(Csak amíg nyerésben vannak az ügyfelek, addig nem panaszkodnak, hogy nem értik, mibe fektettek be.)

No comment.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése